Wiering Software


Inleiding
Handleiding
Download
Vragen
Registreren
Links


English
Nederlands




Terug naar
Wiering Software

SUPER ANGELO

Handleiding

Het spel Super Angelo is eenvoudig te spelen, de besturing lijkt veel op dat van Charlie de Eend. Op deze pagina vind je een volledige beschrijving.


Super Angelo - Kaart van de levels

Verhaal

Een groep eilanden (zie de kaart hierboven) wordt geterroriseerd door drie draken, die de kastelen hebben bezet en de prinses hebben ontvoerd! De dappere Angelo besluit het op te nemen tegen de draken en de prinses te redden.

Besturing

  • In alle menu's kun je met de pijltjestoetsen een keuze maken en deze bevestigen met Enter of Spatie. Met Esc kun je steeds terug.
  • Tijdens het spel kun je gebruik maken van de volgende toetsen (je kunt ook andere toetsen definieren bij Instellingen, Besturing, Toetsen):
  • Toetsen Actie
    Pijl links / rechts
    Lopen
    Alt
    Springen
    Ctrl
    Versnellen
    Pijl omhoog / omlaag
    Ga een pijp in (soms)
    Spatie
    Schieten

  • Heb je een joystick, ga dan naar Instellingen, Besturing om deze in te stellen. Tijdens het spel kun je dan knop A gebruiken om te springen en B om te versnellen en schieten.
  • Tijdens het spel zijn ook de volgende toetsen beschikbaar:
  • Toets Functie
    P Pauze
    F1 Help
    F2 Spel opslaan
    F3 Spel laden
    F4 Geluid aan/uit
    Esc Spel afbreken

Het spel

  • Help Angelo zijn weg te vinden door de verschillende gebieden en het einde van de level te bereiken.
  •     

    De vlag (links afgebeeld) geeft het einde van een level aan. Raak de vlag aan zodat het naar rechts draait.

          In alle levels zijn pijpen te vinden (zie de figuur hier rechts). Soms kan Angelo in een pijp naar beneden gaan en ergens anders uitkomen!


        

      

    Deze blokken bevatten nuttige voorwerpen. Angelo kan zo'n blok openen door er van de onderkant tegenaan te stoten met zijn hoofd.


Super Angelo - level 1

Voorwerpen

  • Je kunt onderweg de volgende voorwerpen vinden:
  • Voorwerp Omschrijving
    Verzamel 100 van deze munten voor een extra leven.
    Met dit schild is Angelo voor een korte tijd onoverwinnelijk.
    Met deze 1-up krijgt Angelo een extra leven.
    Door deze aardbei te eten wordt de kleine Angelo groter:

      
    Hiermee kan Angelo schieten naar zijn vijanden:

      
    Vindt Angelo daarna nog eens een kanon, dan kan hij sneller lopen en schieten:

  • Wordt de grote Angelo geraakt door een vijand, dan zal hij weer terugveranderen in de kleine Angelo.
  • Angelo verliest een leven wanneer hij geraakt wordt door een vijand terwijl hij klein is, als hij van het scherm af valt of als de tijd op is.

De statusregel

    De statusregel (onderaan op het scherm) geeft het volgende aan (van links naar rechts):

    • Aantal levens
    • Beschikbare tijd
    • Aantal munten
    • Score


Inleiding - Handleiding - Download - Vragen - Registreren - Links
Licentie - Copyright, Privacy, Disclaimer